Sunday, January 30, 2011

Perjalanan bermula.


Tanggal 24 haribulan 2011, dengan rasminya aku telah mengikuti kursus perguruan di IPG Kampus Ipoh. Dengan itu, aku juga telah memasuki dunia pendidikan. Seramai 153 orang yang telah mengikuti program KPLI ini. Di sini, aku mengenali ramai rakan-rakan baru dan juga rakan-rakan lama aku sewaktu di sekolah dan di universiti dahulu. Pelatih daripada Perak adalah antara pelatih yang teramai sekali. Manakala, dari negeri-negeri lain tidaklah terlalu ramai sangat bilangannya.

Banyak perkara yang boleh dikongsikan bersama rakan-rakan yang lain. kabanyakan mereka berasal dari pelbagai latarbelakang dan mempunyai pengalaman yang luas dari pelbagai bidang. Bermaksud, ada yang bekerja di bidang lain sebelum menceburkan diri dalam bidang pendidikan. Benarlah apa yang dikatakan orang, kita mampu hidup melebihi 1000 tahun sekiranya kita meneladani dan mempelajari pengalaman hidup orang lain.

Sepanjang minggu pengurusan dijalankan, aku telah dilantik menjadi penghulu pada minggu itu. Pengalaman yang aku miliki selama ini, aku gunakan sebaik yang mungkin. Terima kasih kepada rakan-rakan kerana memberi kepercayaan kepada aku. Tak lupa juga kepada Letchmi, penghuluwati yang sentiasa bertanya tentang perjalanan program.

Bagi mengekalkan hubungan di antara pelatih yang lain, aku dan rakan-rakan yang lain telah melancarkan laman facebook untuk batch kami ambilan januari 2011. setakat ini masih lagi menantikan kedatangan rakan-rakan yang lain.

No comments:

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Sekilas Pandang

Related Posts with Thumbnails

Terdahulu d' Lambor Kanan

Powered by Blogger Widgets

Setia Bersama..

RUANG IKLAN

RUANG IKLAN