Thursday, January 27, 2011

Pemantauan jQAF dan Dakwah

Dari sudut meja Unit Media, Panitia Pendidikan Islam SKLKn...

Pada hari Isnin yang lalu, kira-kira jam 10.00 pagi Panitia Pend. Islam SK Lambor Kanan telah didatangi dua orang Pegawai Pemantau. Mereka ialah Tn. Hj. Ahmad Lutfi Abu Bakar (Pen. Pengarah jQAF SPI JPN Perak) dan Us. Mohd Syukri Al-Salam Bin Musman (Pegawai dari Unit Pendidikan Islam PPD Hilir Perak).


Dua instrumen pemantauan yang kami sediakan ialah Pemantauan jQAF dan Pemantauan Dakwah. Hasil dapatan daripada pemantauan tersebut, kami perlu melakukan beberapa tindakan. Antaranya:

a) Mengubah dan mereka strategi baru bagi meningkatkan penguasaan murid dalam pencapaian Bacaan Al-Quran. Penekanan juga perlu diberikan tentang cara mengemaskini Kad Pelaporan Al-Quran

b) Mewujud dan mengaktifkan Persatuan Bahasa Arab dan Persatuan Jawi semasa aktiviti kokurikulum. Sekiranya berlaku masalah kurang murid, bolehlah digabungkan dengan Ahli Persatuan Agama Islam.

c) Memaksimumkan penggunaan BBM yang dibekalkan oleh pihak KPM dan SPI terutamanya berkaitan Bacaan Al-Quran.


Pemantauan berakhir kira-kira sejam kemudian. Terima kasih atas segala teguran dan nasihat yang diberikan. Semoga kunjungan ini membawa rahmat dan keberkatan dariNYA untuk kami warga SKLKn.


No comments:

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Sekilas Pandang

Related Posts with Thumbnails

Terdahulu d' Lambor Kanan

Powered by Blogger Widgets

Setia Bersama..

RUANG IKLAN

RUANG IKLAN