Friday, September 3, 2010

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Alhamdulillah 3.9.2010 JUMAAT, Panitia Pendidikan Islam dengan kerjasama Pengurusan dan pentadbiran sekolah kami telah berjaya menjayakan Majlis Khatam al-Quran & Penutup Program Ihya Ramadan.
Jika sehari belumnya , majlis bacaan Yasin UPSR telah diadakan dalam keadaan sederhana diikuti meraikan anak-anak Yatim dan fakir miskin ke gedung pakaian Kg Gajah & Seri Iskandar. Setinggi terima kasih dan penghargaan buat penderma yang budiman atas sumbangan yang telah diberikan kepada pihak penganjur, semoga Allah memberkati segala su
mbangan dan usaha kalian.

Seawal jam 8 pagi , admin telah menayangkan kepada seluruh murid dengan Rakaman Akademik Al-Quran 4 bagi meningkatkan motivasi murid dan odean kepada minatnya mendengar alunan bacaan al-Quran. Sejurus itu taklimat disampaikan oleh admin bagi memulakan Majlis Khatam al-Quran pada pagi ini. Apa yang membuat kelainannya bacaan dimulakan dari surah an-Naba hingga surah an-Nas. Kemerduan suara guru-guru dan murid-murid terpilih memecah kesunyian pagi dengan rahmat Allah.


Doa dibaca pohon keredhoaan Allah dan sesungguhnya keberkatan majlis khatam al-quran menjadikan doa diaminkan dengan rasa keinsafan dan pengharapan dari hamba Allah buat tuhan Yang Maha Esa. Sijil dan cenderahati disempurnakan oleh tuan guru besar. Bagi semua murid tahun 6 yang telah khatam al-quran senaskhah quran setiap murid dijadikan bekalan mereka menuju usia remaja. Beg yang berwarna warni menarik minat seluruh warga yang hadir adalah cendehati buat seluruh murid yang telah pun membaca al-quran.

Semoga hadiah yang disampaikan menjadi inspirasi buat murid-murid untuk terus menerus meminati al-quran dalam kehidupan mereka kelak. Amin Ya Rabb.

No comments:

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Sekilas Pandang

Related Posts with Thumbnails

Terdahulu d' Lambor Kanan

Powered by Blogger Widgets

Setia Bersama..

RUANG IKLAN

RUANG IKLAN