Tuesday, August 31, 2010

MERDEKA !!! & Iftar 'BAGUS' @ SK Lambor Kanan

ISNIN 30.8.2010, perhimpunan pagi ini diisi dengan beberapa agenda yang telah disusun sebegitu rupa bagi meraikan Sambutan Hari Ulangtahun Kemerdekaan Malaysia ke-53. Alhamdulillah , itulah ungkapan yang harusnya dinukilkan agar kita mengetahui akan kekuasaan-Nya menjadikan kita terus menerus mengecapi nilai kemerdekaan. Namun hakikatnya umat Malaysia seharusnya tidak alpa dalam mengisi kemerdekaan kerana kelak akan menjahanamkan semula rukun Negara yang kian punah dek pemikiran barat yang masih berkubu disanubari anak-anak Malaysia.

Ucapan aluan pengerusi majlis yang disandang oleh Pn. Norzafahalila Kamis. Doa kesyukuran pula diungkapkan oleh admin dan ucapan perasmian disampaikan Pn. Rosnah Othman. Sejurus itu beberapa lagu Patriotik dikumandangkan oleh murid-murid. Moga pengisian kemerdekaan seiring dengan tuntutan sebenar Agama Islam pastinya menjadikan kehidupan akhirat sebagai matlamat akhir yang gemilang.


Pada petangnya pula, Badan Kebajikan Guru dan Staf 'BAGUS' menganjurkan iftar bersama di sekolah. Program seumpama ini secara tidak langsung dapat mempereratkan lagi ukhuwah dikalangan anggota organisasi sekolah dalam mengapai kegemilangan pelajar. Kehadiran hampir seluruh keluarga (selain yg punyai halangan utk hadir) menampakkan keserasian sesama guru yang secara tidak langsung akan menghilangkan pra-sangka buruk sesama ahli.

No comments:

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Sekilas Pandang

Related Posts with Thumbnails

Terdahulu d' Lambor Kanan

Powered by Blogger Widgets

Setia Bersama..

RUANG IKLAN

RUANG IKLAN