Friday, January 8, 2010

Yang Pergi....Yang Datang..... Pergi Tak Datang2....

Tahun 2010, buka saja lembaran baru maka sudah tentu bangsa yang bergelar guru pastinya ada yang silih berganti dan berubah. Lumrah alam pelajaran dan sesungguhnya dimana bumi dipijak disitu langit kan dijunjung.
Begitu juga SK Lambor Kanan. 2 dari gurunya juga telah bertukar (berhijrah). PERTAMA, Ustazah Nurulshareen Yusof telah bertukar ke SK Mak Mandin, P.Pinang atas alasan menuruti suami nan tercintanya yang kini berkhidmat di Sungai Petani. Perginya beliau telah diganti dengan juga sealirannya Opsyen Pendidikan Islam berasal dari Kg Tawang, Kelatan iaitu Pn. Norlela Ja'far. Pertukaran suka sama suka bersyarat ini telah sempurna diberi ganti dan telah pun melapor berkhidmat dipenghujung Disember 2009 baru-baru ini.
KEDUA, insan periang dari lubuk Pra Sekolah sekolah ini, En. Azhar Mohamad. Namun pemergian beliau yang sememangnya memberi kejutan beruang buat dirinya sendiri. Akan tetapi percayalah bro. khidmatmu sangat ditagih di SK Raja Chulan, Pulau Tiga. Berat mata memandang , berat lagi empunya badan. Mula kata tak nak tapi dengo khabo dah ada perangsang baik.... punya... maka sengih memanjang je bila berselisih ngan kami. Cayalah bro..... simpan baik2 tau..... Bagi kami hijrahnya tiada lagi peganti lagi sehingga kini. Kami terus berdoa untuk hadirnya kembali 'en guru lelaki baru' ke sekolah kami ini.

'Guru bagaikan RAM pc , kurang RAM maka lemah perjalanan PC tersebut, yakinlah kita semua kini BERSEMANGAT' amin Ya Rabb

1 comment:

jtk.skgg said...

erm..
cmne plak kalo ram tu lebih dr spec pc tersebut??

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Sekilas Pandang

Related Posts with Thumbnails

Terdahulu d' Lambor Kanan

Powered by Blogger Widgets

Setia Bersama..

RUANG IKLAN

RUANG IKLAN