Monday, January 4, 2010

SELANGKAH DI TAHUN 2010 @ SKLKn

Hari pertama persekolahan bagi Zon B selain Kelantan, Terengganu & Kedah mempunyai warna warni yang mencorakkan seribu kenangan manis pada tahun berkenaan. Sekolah kami tidak ketinggalan menyaksikan suasana pelajar ke Tahun Satu dan juga Pra Sekolah. Pengalaman pertama murid2 dan ibu bapa terbabit menjadikan suasana ini kenangan abadi shayat bagi insan2 pertama kali menjejakkan kakinya di sekolah.

SK Lambor Kanan tahun ini memperolehi 24 orang murid berdaftar Tahun Satu dan 43 orang murid Pra Sekolah. Di pagi ini hujan renyai telah turun membasahi bumi Lambor dan memungkinkan perhimpunagi ditiadakan. Ibu bapa masih ramai ingin melunaskan pelbagai jenis bayaran yang perlu dijelaskan kepada guru-guru kelas masing2.

Program Transisi bagi Murid2 Tahun Satu dijalankan bagi mebiasakan murid2 baru dengan suasana persekitaran sekolah. Maka guru yang berkenaan sibuk menjayakannya dengan dibantu oleh kakitangan warga SK Lambor Kanan yang lain secara bersama.

Moga langkah pertama bagi murid dan juga guru-guru di Tahun 2010 ini akan sentiasa menjadi semangat kecemerlangan demi mendidik anak bangsa gemilang dunia dan akhirat.

No comments:

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Sekilas Pandang

Related Posts with Thumbnails

Terdahulu d' Lambor Kanan

Powered by Blogger Widgets

Setia Bersama..

RUANG IKLAN

RUANG IKLAN