Tuesday, September 29, 2009

TAKZIAH : Buat Al-Fadhil Ust Abd Samad Sha'ari

Jam 6 am satu sms dikejutkan buatku. Hadir daripada Penyelia Kanan Pend. Islam. Ust Halmi, yang menyatakan bahawa Ayahanda kepada Ust Abd Samad Sha'ari telah kembali kerahmatuLLAH pd jam 1 pagi.

Jam 8.30 , saya bersama Ust Halmi (PKPI,Prk Tgh), Ust Hosni (PPI,Prk Tgh) & Ust Samad (GPI,SMKDARY) bergerak bersama menuju Kg. Ayer Putih, Serdang, Kedah.

Jam 11, kami tiba namun dikhabarkan jenazah hanya akan dapat sampai ke Masjid Al-Rahman, Kg. Ayer Putih ini pada jam 2 pm. Kami sepakat untuk menunggu jua.

Sambil berborak dengan penduduk kampung. Allahyarham Hj.Sha'ari 80, telah terlibat dengan kemalangan jalanraya pd hari Khamis lepas setelah selesai solat Asar berjemaah di masjid berkenaan. Takdir menentu segalanya..... melangkah pulang terus terlibat dengan kemalangan antara motorsikal tunggangannya dengan Perodua Kancil dipandu seorang wanita.

Allahyarham telah diuruskan di Hospital Taiping, tiba ke Masjid untuk disembahyang dan disemadikan pada jam 2.30 ptg tadi. Moga ALLAH mencucuri roh beliau dan ditempatkan dikalangan orang2 SOLEH...... Amin....-AL-FATIHAH.....

Kami GPI Perak Tengah mengucapkan TAKZIAH buat seluruh keluarga Al-Fadhil Ustaz Abdul Samad Sha'ari.

1 comment:

sonata anak kancil said...

Takziah kepada ahli keluarga ustaz itu...

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Sekilas Pandang

Related Posts with Thumbnails

Terdahulu d' Lambor Kanan

Powered by Blogger Widgets

Setia Bersama..

RUANG IKLAN

RUANG IKLAN