Wednesday, April 28, 2010

Jelajah Malaysia @ Lambor Kanan


Jam 1 pm 27 April (semalam) SK Lambor Kanan menyaksikan secara live 'jelajah malaysia' peringkat 1 dari Kuala Selangor - Teluk Batik. Kami tidak menjangkakan jalanraya harian kami dijadikan laluan peringkat pertama bagi program Jelajah Malaysia tahun ini.

Kelihatan anggota polis berkejar-kejaran sesama sendiri pada jam 1 pm semalam, salah sebuahnya berhenti betul2 hadapan pintu masuk ke sekolah kami. Menghalang murid untuk pulang menggunakan jalanraya utama.

Apabila ditanya kenapa? lantas beliau menjawab "sebentar lagi team jelajah Malaysia akan melalui jalan ini, sabar ya" maka murid tahap 1 terutamanya berhimpun untuk julung-julung kalinya ditepian jalan bagi memberikan sokongan.


Ibubapa penjaga yang dalam jadual mereka untuk hadir mengambil anak2 masing2 pun sama berbaris memberikan sokongan. Selang beberapa minit pada palathon pertama hadir anggaran sekitar 10 pelumba diikuti 800 meter dibelakang palathon besar dalam jumlah 90 pelumba. Juga mengiring pelumba adalah skuad keselamatan dan pengurusan yang meriah dengan sorakkan semangat. Moga murid-murid yang menyaksikan kegigihan pelumba dengan berbasikal laju selama lebih 4 jam menjadi pendorong untuk terus berusaha memperolehi kejayaan dalam pelajaran masing-masing.

No comments:

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Sekilas Pandang

Related Posts with Thumbnails

Terdahulu d' Lambor Kanan

Powered by Blogger Widgets

Setia Bersama..

RUANG IKLAN

RUANG IKLAN