Tuesday, September 8, 2009

Bertopeng masa UPSR dijalankan : PERLU @ MENGANGGU !!!

Kerajaan berpendapat tidak perlu untuk mewajibkan setiap pelajar sekolah memakai topeng hidung dan mulut dan menjalani ujian pengambilan suhu setiap hari dalam usaha mencegah jangkitan wabak influenza A(H1N1), kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin yang juga menteri pelajaran berkata kerajaan telah mengeluarkan garis panduan mengenai wabak itu, maka terpulang kepada budi bicara ibu bapa serta sekolah kerana mereka lebih tahu apa yang perlu dilakukan.

Katanya, soal pokok adalah menjaga kebersihan diri setiap masa serta memastikan pemakaian topeng tersebut terutama dalam keadaan perlu seperti apabila batuk atau selesema agar tidak menjangkiti pada orang lain.
"Kalau kita rasa kita dalam keadaan selamat sebegini, itu terserah pada kita (sama ada nak pakai atau tidak). Soal mewajibkan saya fikir tak perlu" katanya kepada pemberita ketika ditanya mengapa Kementerian Pelajaran tidak mewajibkan pelajar sekolah memakai topeng mulut dan hidung dan mewajibkan menjalani ujian pengambilan suhu setiap hari sebagai langkah menangani wabak itu yang setakat ini mengorbankan 73 orang di negara ini.

Terdahulu, Muhyiddin meluangkan masa lebih 10 minit melawat pelajar yang menduduki peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) di Sekolah Kebangsaan Bukit Damansara di Kuala Lumpur hari ini.

BERITA LANJUT
walau apapun jua :

SELAMAT BERJAYA BUAT KALIAN YANG
MENDUDUKI UPSR 2009

No comments:

Khatam al-Quran Peringkat SK Lambor Kanan 2010

Sekilas Pandang

Related Posts with Thumbnails

Terdahulu d' Lambor Kanan

Powered by Blogger Widgets

Setia Bersama..

RUANG IKLAN

RUANG IKLAN